22.3.2025 10:40:00 EET | Suomen Franchising-Yhdistys ry | Tiedote
Jaa
Hoiva-alalla toimiva Alina on valittu Vuoden Franchisingketjuksi. Alina otti varsinaisen jättipotin, sillä ketjusta tulee myös Vuoden Franchisingyrittäjä Sari Körkkö ja lisäksi Alina nappasi kolmannen voittonsa myötä kiertopalkinnon pysyvästi itselleen. Palkinnot jaettiin Suomen Franchising-Yhdistyksen järjestämässä tapahtumassa perjantai-iltana.
Suomen Franchising-Yhdistys ry:n (SFY) Franny Awards -gaalassa on palkittu franchisingalan menestyjiä. Vuoden Franchisingketjuksi valittiin Alina, joka on Suomen ensimmäinen hoiva-alan franchisingketju. Samasta ketjusta tulee myös Vuoden Franchisingyrittäjä Sari Körkkö, joka toimii Alina-yrittäjänä Oulunsalossa.
Koska Alina valittiin vuoden parhaaksi franchisingketjuksi nyt jo kolmannen kerran, se saa ketjujen kiertopalkinnon pysyvästi itselleen, ja ensi vuonna alkaa kiertää uusi palkinto.
Voittajat valitsi SFY:n hallituksen asettama asiantuntijaraati, johon kuului muun muassa juridiikan, taloushallinnon ja rahoituksen ammattilaisia. Lisäksi ketjut saivat itse palkita menestyneitä yrittäjiään gaalassa.
– Palkinnot korostavat sekä yksilöiden onnistumisia että sitä yhteisöllisyyttä, yhteistyötä ja tukea, joka tekee franchisingista niin toimivan yrittäjyyden mallin, sanoo Suomen Franchising-Yhdistyksen toiminnanjohtaja Juha Vastamäki.
Franchising tarjoaa turvallisemman reitin yrittäjäksi
SFY toimii franchisingyrittäjien ja -ketjujen edunvalvojana. Franny Awards -tapahtumalla yhdistys haluaa juhlistaa yrittäjien ja ketjujen parhaita saavutuksia sekä tarjota tilaisuuksia verkostoitumiseen. Gaalassa jaetaan kokemuksia ja parhaita käytäntöjä.
– Tällaisina haastavina aikoina tapahtuma muistuttaa myös franchisingin resilienssikyvystä. Franchising on tällä hetkellä houkuttelevampi vaihtoehto kuin koskaan aiemmin, koska se yhdistää yrittäjyyden ja ketjun tuen. Tätä aikaa leimaa epävarmuus vähän kaikesta, ja kuluttajien luottamus on alhaalla. Franchising tarjoaa yrittäjyyttä harkitsevalle erittäin turvallisen aloituksen, toteaa Vastamäki.
– Teettämämme barometri kertoo, että 90 % franchisingyrittäjistä toimii vielä viiden vuoden jälkeen, kun yleisesti ottaen noin puolet uusista yrityksistä lopettaa muutamassa vuodessa. Franchisingin riskittömyys tarkoittaa muun muassa sitä, että toiminta ei kompuroi heti alussa.
Vuoden Franchisingyrittäjä kasvoi sairaanhoitajasta johtajaksi
Vuoden Franchisingketjun valinnassa raati painottaa muun muassa vakiintunutta asemaa markkinoilla ja tuloksellista toimintaa. Sote-ala on kokenut suuria muutoksia hyvinvointialueuudistuksen vuoksi, ja vuoden 2024 aikana Alina keskittyi erityisesti kannattavan ja kestävän liiketoimintaympäristön luomiseen. Tuloksena Alina-yrittäjien yhteenlaskettu käyttökate nousi vuodessa 6 prosentista 11 prosenttiin.
Vuoden Franchisingyrittäjä puolestaan valitaan aina ketjujen asettamista ehdokkaista. Alina-ketju perusteli Sari Körkön ehdokkuutta kertomalla, että yrittäjäperheeseen kuuluva Körkkö on kasvanut sairaanhoitajasta johtajan rooliin. Yrittäjänä hän on luonut lisää työpaikkoja, ja hänen tiiminsä on laajentunut 15 henkilöön. Vuonna 2024 Körkön yrityksen liikevaihto kasvoi edellisvuoteen verrattuna 48 prosenttia ja kannattavuus 6 prosenttia.
Franny Awards 2025 -gaalassa palkittuja:
Vuoden Franchisingketju: Alina (Alina Hoivatiimi Oy)
Vuoden Franchisingyrittäjä: Sari Körkkö / Sarpan Kotihoito Oy, Alina-ketju
Elon ja Fennian Vuoden Suunnannäyttäjä: Riiholan perhe eli Kari, Riitta, Joni ja Jimi Riihola / K&R Riihola Oy, Kotipizza-ketju
Verisuren Turvallisuusteko-palkinto: Pancho Villa
SFY:n kultainen ansiomerkki: Heidi Stirkkinen / Kotipizza Group Oy
Pancho Villa -ketjulle kaksoisvoitto Franny Awards -gaalassa
Suomen Franchising-Yhdistys on valinnut ravintolaketju Pancho Villan Vuoden Franchisingketjuksi ja ketjun yrittäjän Kenth Vesterlundin Vuoden Franchisingyrittäjäksi. Palkinnot jaettiin perjantai-iltana 22.3. Helsingissä järjestetyssä Franny Awards -tapahtumassa.
Meksikolaishenkinen ravintolaketju Pancho Villa on toiminut vuodesta 2001 alkaen ja franchisingtoimintaa se on harjoittanut vuodesta 2003 alkaen. Suomalaislähtöiseen ja kotimaisessa omistuksessa olevaan ketjuun kuuluu tällä hetkellä 44 ravintolaa 30 paikkakunnalla. Vuonna 2023 ketjun ravintoloiden yhteenlaskettu liikevaihto kasvoi lähes 15 prosenttia 40,5 miljoonaan euroon.
Pancho Villa on panostanut toiminnassaan erityisesti yrittäjien koulutukseen ja heidän liiketoimintansa kehittämiseen liikevaihtoa ja toimipaikkojen lukumäärää kasvattamalla. Vuonna 2023 suoritetun yrittäjätyytyväisyystutkimuksen mukaan 94 prosenttia Pancho Villa -yrittäjistä haluaa jatkaa ketjun yrittäjänä sopimuskauden päättymisen jälkeen ja suosittelisi Pancho Villa -yrittäjyyttä myös muille.
Vuoden Franchisingyrittäjänä palkittiin Kenth Vesterlund, joka toimii yrittäjänä kolmessa Pancho Villa -ravintolassa Seinäjoella ja Vaasassa. Palkintoperusteluissa kiinnitettiin huomiota erityisesti siihen, että Vesterlund huolehtii henkilökunnastaan kuin perheenjäsenistään, ja että hänen liiketoimintansa on ollut jatkuvasti erittäin kannattavaa myös koronapandemian aikana. Hän on osallistunut aktiivisesti myös ketjun kehittämiseen.
Voittajat edustamaan Suomea European Franchise Awardsissa
Franny Awards -voittojensa ansiosta Pancho Villa -ketjulla ja Kenth Vesterlundilla on mahdollisuus edustaa Suomea lokakuussa Brysselissä järjestettävässä European Franchise Awards -kilpailussa.
Viimevuotisessa European Franchise Awardsissa Kotipizza sai kultaa innovaatioista ja kestävyydestä myönnettävässä Innovation & Sustainability -sarjassa ja FranCon Franchise Consultingin perustaja Henri Laakso nimitettiin alan kunniagallerian European Franchising Hall of Famen jäseneksi. Palkittujen lisäksi myös Alina-ketju, Staria ja SP-Koti-ketjun yrittäjä Tanja Heinonen olivat omien sarjojensa finalisteja.
”Viime vuosina toistuvasti saadut kansainväliset tunnustukset kertovat paljon suomalaisen franchisingtoiminnan laadusta ja franchisingsektorin yleisestä kehityksestä. Meillä on kaikki syy odottaa, että menestys jatkuu myös syksyllä Brysselissä”, Suomen Franchising-Yhdistyksen toiminnanjohtaja Juha Vastamäki sanoo.
Suunnannäyttäjäksi Kultapalat-perhepäivähoitaja Pirjo Hienonen
Franny Awardsin yhteistyökumppanit, työeläkevakututusyhtiö Elo ja vakuutusyhtiö Fennia, palkitsivat Suunnannäyttäjä-palkinnolla Kultapalat-ketjun perhepäivähoitajan Pirjo Hienosen Porvoosta. Palkinnon perusteluissa kerrottiin, että Hienonen on luonut jo yrittäjäuransa alkuvuosina ainutlaatuisen ilmapiirin, joka heijastuu tyytyväisiin perheisiin ja yhteisiin kohtaamisiin. Franny Awardsin muut yhteistyökumppanit olivat Staria, Verifone ja Verisure.
Fanchisingsektori työllistää Suomessa yli 100 000 työntekijää ja franchisingketjujen yhteenlaskettu liikevaihto on yli kuusi miljardia euroa. Franchisingketjuja toimii Suomessa kaikkiaan yli 250.
Lisätietoja: Toiminnanjohtaja Juha Vastamäki
Suomen Franchising-Yhdistys
juha.vastamaki@franchising.fi
050 337 5768
Pancho Villa -ketjulle kaksoisvoitto Franny Awards -gaalassa
Suomen Franchising-Yhdistys on valinnut ravintolaketju Pancho Villan Vuoden Franchisingketjuksi ja ketjun yrittäjän Kenth Vesterlundin Vuoden Franchisingyrittäjäksi. Palkinnot jaettiin perjantai-iltana 22.3. Helsingissä järjestetyssä Franny Awards -tapahtumassa.
Meksikolaishenkinen ravintolaketju Pancho Villa on toiminut vuodesta 2001 alkaen ja franchisingtoimintaa se on harjoittanut vuodesta 2003 alkaen. Suomalaislähtöiseen ja kotimaisessa omistuksessa olevaan ketjuun kuuluu tällä hetkellä 44 ravintolaa 30 paikkakunnalla. Vuonna 2023 ketjun ravintoloiden yhteenlaskettu liikevaihto kasvoi lähes 15 prosenttia 40,5 miljoonaan euroon.
Pancho Villa on panostanut toiminnassaan erityisesti yrittäjien koulutukseen ja heidän liiketoimintansa kehittämiseen liikevaihtoa ja toimipaikkojen lukumäärää kasvattamalla. Vuonna 2023 suoritetun yrittäjätyytyväisyystutkimuksen mukaan 94 prosenttia Pancho Villa -yrittäjistä haluaa jatkaa ketjun yrittäjänä sopimuskauden päättymisen jälkeen ja suosittelisi Pancho Villa -yrittäjyyttä myös muille.
Vuoden Franchisingyrittäjänä palkittiin Kenth Vesterlund, joka toimii yrittäjänä kolmessa Pancho Villa -ravintolassa Seinäjoella ja Vaasassa. Palkintoperusteluissa kiinnitettiin huomiota erityisesti siihen, että Vesterlund huolehtii henkilökunnastaan kuin perheenjäsenistään, ja että hänen liiketoimintansa on ollut jatkuvasti erittäin kannattavaa myös koronapandemian aikana. Hän on osallistunut aktiivisesti myös ketjun kehittämiseen.
Voittajat edustamaan Suomea European Franchise Awardsissa
Franny Awards -voittojensa ansiosta Pancho Villa -ketjulla ja Kenth Vesterlundilla on mahdollisuus edustaa Suomea lokakuussa Brysselissä järjestettävässä European Franchise Awards -kilpailussa.
Viimevuotisessa European Franchise Awardsissa Kotipizza sai kultaa innovaatioista ja kestävyydestä myönnettävässä Innovation & Sustainability -sarjassa ja FranCon Franchise Consultingin perustaja Henri Laakso nimitettiin alan kunniagallerian European Franchising Hall of Famen jäseneksi. Palkittujen lisäksi myös Alina-ketju, Staria ja SP-Koti-ketjun yrittäjä Tanja Heinonen olivat omien sarjojensa finalisteja.
”Viime vuosina toistuvasti saadut kansainväliset tunnustukset kertovat paljon suomalaisen franchisingtoiminnan laadusta ja franchisingsektorin yleisestä kehityksestä. Meillä on kaikki syy odottaa, että menestys jatkuu myös syksyllä Brysselissä”, Suomen Franchising-Yhdistyksen toiminnanjohtaja Juha Vastamäki sanoo.
Suunnannäyttäjäksi Kultapalat-perhepäivähoitaja Pirjo Hienonen
Franny Awardsin yhteistyökumppanit, työeläkevakututusyhtiö Elo ja vakuutusyhtiö Fennia, palkitsivat Suunnannäyttäjä-palkinnolla Kultapalat-ketjun perhepäivähoitajan Pirjo Hienosen Porvoosta. Palkinnon perusteluissa kerrottiin, että Hienonen on luonut jo yrittäjäuransa alkuvuosina ainutlaatuisen ilmapiirin, joka heijastuu tyytyväisiin perheisiin ja yhteisiin kohtaamisiin. Franny Awardsin muut yhteistyökumppanit olivat Staria, Verifone ja Verisure.
Fanchisingsektori työllistää Suomessa yli 100 000 työntekijää ja franchisingketjujen yhteenlaskettu liikevaihto on yli kuusi miljardia euroa. Franchisingketjuja toimii Suomessa kaikkiaan yli 250.
Lisätietoja: Toiminnanjohtaja Juha Vastamäki
Suomen Franchising-Yhdistys
juha.vastamaki@franchising.fi
050 337 5768
Suomalaiset franchisingyrittäjät selviytyvät tuoreen selvityksen mukaan huomattavasti yksinyrittäjiä paremmin yrittäjyyden vaativista ensimmäisistä vuosista.
Useampi kuin yhdeksän kymmenestä franchisingyrittäjistä jatkaa toimintaansa vielä viisi vuotta aloittamisensa jälkeen. Tiedot pohjautuvat Franchising Barometri -selvitykseen, jonka on toteuttanut ketjuista riippumaton alan asiantuntijayritys FranCon Franchise Consulting yhteistyökumppaneinaan Suomen Franchising-Yhdistys ja vakuutusyhtiö Fennia.
Kyselyyn haastateltiin 122 Suomessa toimivan franchisingketjun toimitusjohtajaa tai ketjuliiketoiminnasta vastaavaa johtajaa. Vastaajista 22 edusti vähittäiskaupan alan, 36 ravintola-alan, 44 kuluttajapalvelualojen ja 20 yrityspalvelualojen ketjuja, joten otos edusti hyvin suomalaista franchisingkenttää. Mukana olivat kaikki kymmenen suurinta franchisingketjua liikevaihdolla ja toimipaikkojen määrällä mitattuna.
64 prosenttia ketjujen edustajista arvioi, että alle viisi prosenttia ketjun yrittäjistä lopettaa toimintansa yrittäjyyden ensimmäisen viiden vuoden aikana. Tämän lisäksi 24 prosenttia arvioi, että toimintansa lopettaa samana aikana alle kymmenen prosenttia yrittäjistä.
”Yhdeksän kymmenestä franchisingyrittäjästä selviytyy yrittäjyyden raskaista alkuvuosista. Osuus on huomattavasti korkeampi kuin yksinyrittäjillä, joista vain noin joka toinen selviytyy. Se kertoo siitä, miten tärkeitä testattu konsepti, vahva brändi ja ketjun tuki ovat erityisesti yrittäjyyden alussa”, Suomen Franchising-Yhdistyksen toiminnanjohtaja Juha Vastamäki sanoo.
Ketjujen kasvuhakuisuudesta kertoo puolestaan se, että 65 prosenttia ketjuista arvioi ketjun toimipaikkojen määrän kasvavan tulevan vuoden aikana. Samalla yrittäjien määrän arvioi kasvavan 55 prosenttia ketjuista. Tämä kertoo siitä, että ketjujen kasvu nojaa entistä enemmän moniyksikköyrittäjyyteen, jossa yksittäinen yrittäjä omistaa ja hallinnoi useita ketjun toimipisteitä eli kasvaa ketjun sisällä.
”Moniyksikköyrittäjyys on suuri mahdollisuus sekä ketjulle että yrittäjälle. Franchisingyrittäjien liiketoiminnan ja kunnianhimon kasvu kertoo suomalaisen franchisingtoiminnan kehittymisestä ja ammattimaistumisesta”, Juha Vastamäki sanoo.
Franchisingketjujen yrittäjäkunta on myös aikaisempaa monimuotoisempaa. 15 prosenttia kaikista franchisingyrittäjistä on maahanmuuttajataustaisia, kun vielä kaksi vuotta sitten heidän osuutensa oli 9 prosenttia.
Suomalainen franchising kansainvälistyy
Franchisingsektori työllistää Suomessa yli 100 000 työntekijää ja franchisingketjujen yhteenlasketuksi liikevaihdoksi arvioidaan 6 miljardia euroa. Franchisingketjuja toimii Suomessa kaikkiaan yli 250.
Franchisingketjujen kasvunäkymät jatkuvat selvityksen mukaan hyvinä. 77 prosenttia ketjuista uskoo liikevaihtonsa kasvavan ja 63 prosenttia uskoo, että ketjun yrittäjien taloudellinen menestys tulee paranemaan seuraavan vuoden aikana.
92 tutkitusta suomalaistaustaisesta ketjusta 15 toimii tällä hetkellä kansainvälisillä markkinoilla. Lisäksi 24 prosenttia ketjuista suunnittelee laajentuvansa kansainvälisille markkinoille.
”Franchising on vakiinnuttanut asemansa osana suomalaista yrityskenttää. Se, että suomalaisesta franchisingista tulee vientituote, on luonteva seuraava askel”, Juha Vastamäki sanoo.
Franchising helpottaa yrittäjyyden alkuvaihetta
29.9.2023 10:11:06 EEST | Suomen Franchising-Yhdistys
Jaa
Suomalaiset franchisingyrittäjät selviytyvät tuoreen selvityksen mukaan huomattavasti yksinyrittäjiä paremmin yrittäjyyden vaativista ensimmäisistä vuosista.
Useampi kuin yhdeksän kymmenestä franchisingyrittäjistä jatkaa toimintaansa vielä viisi vuotta aloittamisensa jälkeen. Tiedot pohjautuvat Franchising Barometri -selvitykseen, jonka on toteuttanut ketjuista riippumaton alan asiantuntijayritys FranCon Franchise Consulting yhteistyökumppaneinaan Suomen Franchising-Yhdistys ja vakuutusyhtiö Fennia.
Kyselyyn haastateltiin 122 Suomessa toimivan franchisingketjun toimitusjohtajaa tai ketjuliiketoiminnasta vastaavaa johtajaa. Vastaajista 22 edusti vähittäiskaupan alan, 36 ravintola-alan, 44 kuluttajapalvelualojen ja 20 yrityspalvelualojen ketjuja, joten otos edusti hyvin suomalaista franchisingkenttää. Mukana olivat kaikki kymmenen suurinta franchisingketjua liikevaihdolla ja toimipaikkojen määrällä mitattuna.
64 prosenttia ketjujen edustajista arvioi, että alle viisi prosenttia ketjun yrittäjistä lopettaa toimintansa yrittäjyyden ensimmäisen viiden vuoden aikana. Tämän lisäksi 24 prosenttia arvioi, että toimintansa lopettaa samana aikana alle kymmenen prosenttia yrittäjistä.
”Yhdeksän kymmenestä franchisingyrittäjästä selviytyy yrittäjyyden raskaista alkuvuosista. Osuus on huomattavasti korkeampi kuin yksinyrittäjillä, joista vain noin joka toinen selviytyy. Se kertoo siitä, miten tärkeitä testattu konsepti, vahva brändi ja ketjun tuki ovat erityisesti yrittäjyyden alussa”, Suomen Franchising-Yhdistyksen toiminnanjohtaja Juha Vastamäki sanoo.
Ketjujen kasvuhakuisuudesta kertoo puolestaan se, että 65 prosenttia ketjuista arvioi ketjun toimipaikkojen määrän kasvavan tulevan vuoden aikana. Samalla yrittäjien määrän arvioi kasvavan 55 prosenttia ketjuista. Tämä kertoo siitä, että ketjujen kasvu nojaa entistä enemmän moniyksikköyrittäjyyteen, jossa yksittäinen yrittäjä omistaa ja hallinnoi useita ketjun toimipisteitä eli kasvaa ketjun sisällä.
”Moniyksikköyrittäjyys on suuri mahdollisuus sekä ketjulle että yrittäjälle. Franchisingyrittäjien liiketoiminnan ja kunnianhimon kasvu kertoo suomalaisen franchisingtoiminnan kehittymisestä ja ammattimaistumisesta”, Juha Vastamäki sanoo.
Franchisingketjujen yrittäjäkunta on myös aikaisempaa monimuotoisempaa. 15 prosenttia kaikista franchisingyrittäjistä on maahanmuuttajataustaisia, kun vielä kaksi vuotta sitten heidän osuutensa oli 9 prosenttia.
Suomalainen franchising kansainvälistyy
Franchisingsektori työllistää Suomessa yli 100 000 työntekijää ja franchisingketjujen yhteenlasketuksi liikevaihdoksi arvioidaan 6 miljardia euroa. Franchisingketjuja toimii Suomessa kaikkiaan yli 250.
Franchisingketjujen kasvunäkymät jatkuvat selvityksen mukaan hyvinä. 77 prosenttia ketjuista uskoo liikevaihtonsa kasvavan ja 63 prosenttia uskoo, että ketjun yrittäjien taloudellinen menestys tulee paranemaan seuraavan vuoden aikana.
92 tutkitusta suomalaistaustaisesta ketjusta 15 toimii tällä hetkellä kansainvälisillä markkinoilla. Lisäksi 24 prosenttia ketjuista suunnittelee laajentuvansa kansainvälisille markkinoille.
”Franchising on vakiinnuttanut asemansa osana suomalaista yrityskenttää. Se, että suomalaisesta franchisingista tulee vientituote, on luonteva seuraava askel”, Juha Vastamäki sanoo.
Eezy valittiin Vuoden Franchisingketjuksi
Suomen Franchising-Yhdistys on valinnut henkilöstöpalveluyritys Eezyn Vuoden Franchisingketjuksi. Palkinto jaettiin perjantai-iltana 22.4. Helsingissä järjestetyssä Franny Awards -juhlassa.
Vuoden Franchisingketju Eezy Oyj on henkilöstöpalveluyritys, joka auttaa tekijöitä ja heitä tarvitsevia löytämään toisensa. Tarjoamaansa jatkuvasti laajentaneen Eezyn palveluihin kuuluvat henkilöstöpalvelujen lisäksi esimerkiksi rekrytointi, suorahaku ja henkilöarvioinnit, yritysten tutkimus-, valmennus- ja kehittämispalvelut, kevytyrittäjäpalvelut sekä työllisyyspalvelut. Eezy pyrkiikin olemaan Suomen merkittävin työelämän uudistaja. Franchisingyrittäjyys on kuulunyt Eezyn ja sen edeltäjäyritysten liiketoimintamalliin jo 25 vuoden ajan.
Vuonna 2021 Eezyn kautta työllistyi lähes 35 000 työntekijää, joista noin 40 prosenttia oli alle 25-vuotiaita. Yrityksellä oli viime vuoden lopussa 48 toimipistettä ja sen liikevaihto oli noin 305 miljoonaa euroa. Syyskuusta 2020 lähtien Eezy Oyj on listattu Helsingin pörssin päälistalle.
Vuoden Franchisingyrittäjät Kiinteistömaailma-ketjusta
Vuoden Franchisingyrittäjänä palkittiin Kiinteistömaailma-ketjuun kuuluvan Amuletti Asunnot Oy:n Maria Pusa, Janne Kumpulainen, Antti Haataja ja Jesse Nylund. Helsingin ja Espoon alueella toimiva yritys kasvatti vuonna 2021 myymälöidensä määrää kahdesta viiteen ja sen liikevaihto kasvoi yli 80 prosenttia Kiinteistömaailma-ketjun ennätykseen, runsaaseen 4,5 miljoonaan euroon.
”Franchisingyrittäjyys on osoittanut voimansa myös koronakriisin aikana. Franchisingin kasvu ja rooli työllistäjänä takaavat, että mallin merkitys koko kansantaloudelle kasvaa entisestään”, sanoo Suomen Franchising-Yhdistys ry:n toiminnanjohtaja Juha Vastamäki.
Franchisingsektori työllistää Suomessa yli 100 000 työntekijää ja franchisingketjujen yhteenlaskettu liikevaihto on yli 5 miljardia euroa. Franchisingketjuja toimii Suomessa kaikkiaan yli 250.
Lisätietoa
Toiminnanjohtaja Juha Vastamäki
Suomen Franchising-Yhdistys
juha.vastamaki@franchising.fi
050 337 5768
Talenom Oyj, Lehdistötiedote 19.8.2021 kello 10.30
Talenomille uusia franchising-yrittäjiä Helsingin Kamppiin
Talenom Oyj on solminut uudet franchising-sopimukset, joiden myötä Olli Bogdanoff ja Milja Tarppinen aloittavat Talenomin franchising-yrittäjinä Helsingin Kampissa 1.9.2021. Talenomilla on tämän jälkeen yhteensä 25 franchising-yrittäjää.
Franchising-toimintamallissa itsenäiset tilitoimistoyrittäjät tarjoavat paikallisesti asiakkailleen saman palvelukokonaisuuden kuin muutkin Talenomin toimistot hankkien uusia asiakkuuksia Talenomille. Itse kirjanpidon tekeminen on keskitetty Talenomin pitkälle automatisoituihin yksiköihin Ouluun ja Tampereelle, joissa hyödynnetään skaalautuvia tuotantoprosesseja. Franchising-toimintamalli mahdollistaa toiminnan laajentamisen tehokkaasti myös pienemmille markkina-alueille Suomessa.
”On hienoa nähdä, että franchising-konseptimme houkuttelee uusia yrittäjiä verkostoomme. Tervetuloa Olli ja Milja yrittäjäverkostoomme kasvamaan yhdessä. Haluamme toivottaa menestystä franchising-urallenne!” sanovat Talenomin toimitusjohtaja Otto-Pekka Huhtala ja franchising-liiketoiminnasta vastaava johtaja Jouni Härkönen.
Talenom on kasvuyhtiö, jossa uudet asiakkuudet syntyvät aktiivisella myyntityöllä. Franchising-toimintamallin laajentuminen tukee yhtiön orgaanisen kasvun strategiaa. Franchising-ketjun laajentamista uusille paikkakunnille tullaan jatkamaan myös tulevaisuudessa.
TALENOM OYJ
Lisätietoja:
Otto-Pekka Huhtala
toimitusjohtaja, Talenom Oyj
040 703 8554
otto-pekka.huhtala@talenom.fi
Talenom on vuonna 1972 perustettu ketterä ja edistyksellinen tilitoimisto. Liiketoiminta-ajatuksemme on yrittäjien arjen helpottaminen markkinoiden helppokäyttöisimmillä sähköisillä työkaluilla sekä pitkälle automatisoiduilla palveluilla. Kattavien tilitoimistopalvelujen lisäksi tuemme asiakkaidemme liiketoimintaa monipuolisilla asiantuntijapalveluilla sekä rahoitus- ja pankkipalveluilla. Visionamme on tarjota ylivoimaiset tilitoimisto- ja pankkipalvelut pk-yrityksille.
Talenomin kasvuhistoria on ollut vahva – liikevaihdon keskimääräinen vuosikasvu oli noin 15,5 % vuosina 2005–2020. Talenomin palveluksessa oli vuoden 2020 lopussa 912 työntekijää Suomessa ja Ruotsissa yhteensä 47 toimipisteessä. Talenomin osake on listattu Helsingin pörssin päälistalla.
JAKELU:
Keskeiset tiedotusvälineet
www.talenom.fi